شاسی بلندهای بزرگ آنقدر که فکر میکنید ایمن نیستند!
[ad_1]
آخرین دور از تستهای تصادف توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) شاسی بلندهای بزرگ، به ویژه شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و جیپ واگنیر را مورد بررسی قرار داد. اکثر مردم فکر می کنند که اندازه خودرو بزرگتر به معنای ایمنی بیشتر برای مسافران است. با این حال، IIHS مشکلاتی را در هر سه مدل پیدا کرد که مانع از کسب رتبه برتر Safety Pick+ شد. در واقع، Expedition و Tahoe هیچ عنوانی در این زمینه دریافت نکردند.
نگرانی اصلی IIHS شامل تغییر شکل کابین در تست ضربه از جلو با همپوشانی کوچک بود. در این برخورد رو به رو، تنها بخش کوچکی از وسیله نقلیه با یک جسم ثابت برخورد می کند. واگنر در این تست عملکرد خوبی داشت و تنها آسیب جزئی به فضای پای راننده و سرنشین جلو نشان داد. نتایج نشان دهنده خطر متوسط آسیب به پای چپ راننده است.
در تاهو که امتیاز قابل قبولی دریافت کرد، اوضاع کمی متفاوت بود. این برخورد باعث شد که کابین در هر دو تست راننده و سرنشین به سمت داخل و پایین جمع شود. این نفوذ برای ایجاد خطر قابل توجهی از آسیب به پای راننده و خطر بالای آسیب به پای راست مسافر کافی بود. همچنین احتمال آسیب دیدگی پای چپ مسافر متوسط است.
اوضاع در Expedition بدتر بود، که در این آزمون نمره متوسط گرفت. علاوه بر نفوذ عمده زیر بدنه، ستون فرمان خودرو تا حدی پاره شد و ستون A از پانل راکر (صفحه فلزی زیر درب ماشین) جدا شد. IIHS خطر صدمه به پای راست راننده و خطر متوسط برای پای چپ را ارزیابی کرد. جراحات سمت سرنشین چندان زیاد نیست.
مشکلات دیگر SUV های بزرگ در تست ایمنی
این تنها آزمایشی نیست که شاسی بلندهای بزرگ با مشکل مواجه شده اند. IIHS تست تصادف با همپوشانی متوسط خود را به روز کرده است تا معیارهایی را برای سرنشینان ردیف دوم لحاظ کند. با این حال، هیچ یک از این مدل ها امتیاز خوبی کسب نکردند. واگنر و اکسپدیشن به دلیل فشار کمربند ایمنی و علائم «خطر نسبتاً زیاد صدمات قفسه سینه» در درجه متوسط قرار گرفتند. ساختگی آزمایشی در تاهو همچنین خطر بالایی برای آسیبدیدگی سر و گردن را نشان داد که نتیجه آن نمره ضعیف بود.
IIHS همچنین به چراغهای جلوی تاهو امتیاز ضعیفی داده است، زیرا برای سایر رانندگان بسیار روشن هستند و نور پایین در سمت راست خودرو قابل مشاهده نیستند. این ممکن است عاملی در میانگین نمره تاهو در تست ایمنی عابر پیاده باشد. در طول روز، سیستم ترمز خودکار فعال می شود و از برخورد یک فرد شبیه سازی شده در حال عبور از خیابان قبل از برخورد با او جلوگیری کرده یا به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در تاریکی با نور کم، این SUV به هیچ وجه کاهش نمی یابد.
رائول آربلاز، معاون مرکز تحقیقات خودرو IIHS گفت: «این نتایج ناامیدکننده نشان میدهد که برخی از وسایل نقلیه محبوب هنوز از پیشرفتهترین استانداردهای ایمنی برخوردار نیستند. خبر خوب این است که وجود خودروهای کاملاً ایمن در این بخش از بازار ثابت می کند که خودروسازان به راحتی می توانند این مشکلات را برطرف کنند.
[ad_2]