دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardدر روز اول اینوتکس ۲۰۲۴ چه گذشت؟ – دیام برد
[ad_1]
زمان مطالعه: 3 دقایق
در اولین روز نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری ایران شاهد برنامه های متنوعی همچون مسابقه، افتتاحیه و مرحله اینوتکس بودیم.
دیروز سیزدهمین دوره اینوتکس با هوای بارانی بهاری در پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد. کمی تاخیر و اختلال در روز اول نمایشگاه در این هوا دور از انتظار نبود. حدود ساعت 12 شروع رسمی برنامه های نمایشگاهی با رویداد مراکش بود.
در جنگ چه اتفاقی افتاد؟
این رقابت فرصتی برای گسترش یک تجارت جدید و به دست آوردن سرمایه از سرمایه گذاران است. احمد عطارزاده، معاون بازاریابی تاپسل درباره این نقطه عطف گفت: «در ابتدای راه اندازی این نقطه عطف، فکر نمی کردیم با چنین استقبالی مواجه شود. اما امسال، حدود 73 استارتآپ مرحلهای برای ارائه ایدهها و برنامههای خود در مبارزه دارند. این 73 شرکت از فیلترهای ما عبور کردند وگرنه همه متقاضیان بیشتر از این تعداد بودند. وی در پایان بر اهمیت پیگیری ایده های ارائه شده توسط شرکت های بزرگ تاکید کرد و گفت: از روبیکا برای حمایت از مبارزه و ورود به عرصه سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار جدید تشکر می کنم.
در ادامه هادی مرادی، موسس و سردبیر DM Bird Media به روی صحنه رفت و درباره چالش تبلیغات در استارتاپ های جدید گفت: به دلیل اینکه این شرکت ها تجربه کافی در زمینه بازاریابی تبلیغاتی ندارند، ممکن است بودجه اندک خود را صرف آن کنند. تبلیغات در کانال های اشتباه پیشنهاد من به استارتآپها این است که یک مدیر یا مشاور بازاریابی تبلیغاتی را به تیم خود اضافه کنند تا نتایج بهتری کسب کنند.» در پایان ضمن تشکر از روبیکا به خاطر حمایت از کسبوکارهای جدید، درباره کمپین تبلیغاتی اخیر روبیکا گفت: «این کمپین در رسیدن به هدف خود موفق بود. به طور کلی تبلیغات خوبی ارائه کرد.»
در نبرد امروز، Nika AI، نوآوران Novavira و Filagar در زمینه هوش مصنوعی، Lab Madex در زمینه خرید لوازم آزمایشگاهی، Metapixels در زمینه کار از راه دور، Zoomout در حوزه ارزهای دیجیتال، Iran Mot در زمینه مجازی برگزاری دادگاه و غیره ایده ها و محصولات خود را ارائه کردند.
افتتاحیه با زنگ زرهانه
با حضور روحالله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور، سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس 2024 با نواخته شدن زنگ نصب شده توسط ربات آغاز شد. وی در ابتدای سخنان خود گفت: این زنگی که برای شروع سیزدهمین اینوتکس نواخته شد زنگ زورخانه بود که قطعا زنگ رویداد نوآوری کشور و نقطه امید و پرواز ایرانیان دانش بنیان و دانش بنیان است. در بخشی از این مراسم از سه محصول دانش بنیان، کیت تشخیص سندرم آنتی فسفولیپید، پلی اورتان ترموپلاستیک و ربات حامل بار خودران نیز رونمایی شد.
هوش مصنوعی در پلتفرم ها
در بخش استیج اینوتکس، حسام علویان، کارشناس هوش مصنوعی روبیکا، درباره تاثیرات هوش مصنوعی بر روی پلتفرمهای دیجیتال گفت: پلتفرمهای دیجیتال در حال حاضر نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند. فروشگاه های آنلاین، سرویس های پخش فیلم و سریال و پیام رسان ها نمونه هایی از این دست هستند و هوش مصنوعی تاثیر زیادی روی این پلتفرم ها دارد.
وی با اشاره به حوزههایی که هوش مصنوعی میتواند بر پلتفرمها تأثیر بگذارد، گفت: تولید محتوا، نظارت بر محتوا، سیستمهای توصیهکننده، تبلیغات کسب درآمد، موتورهای جستجو و دستیاران هوشمند حوزههایی هستند که هوش مصنوعی میتواند نقش اصلی را ایفا کند.
علویان درباره ویژگیهای هوش مصنوعی که روبیکا برای کاربران به ارمغان آورده است، گفت: روبیکا اولین سرویس پیامرسانی است که سرویس صوتی به متن را برای کاربران خود ارائه میکند. در مدت حدود 4 ماه بیش از 70 میلیون بار از این سرویس استفاده شده است که نشان دهنده رضایت کاربران است. وی در پایان درباره آینده هوش مصنوعی در روبیکا افزود: سرویس ایجاد عکس از طریق متن و سرویس بهبود کیفیت عکسها به زودی در اختیار کاربران قرار میگیرد.»
[ad_2]